|
|
Verze | Popis |
17.12.2017 |
Úprava importu z radio odečtů Kapka s.r.o. Respekt a zaokrouhlení desetinných míst odečtů (m3). |
13.11.2017 |
Kontrola možnosti kompenzace pohledávek zálohami Volba, jejímž cílem je možné ještě před upomenutím pohledávky, vyčlenit takové odběratele s neuhrazenými fakturami, jenž mají zároveň uhrazené zálohové platby. Účelem není vyrovnání pohledávek již přijatými úhradami záloh, ale pouze selektovat takovéto odběratele. Automatická kompenzace není možná, neboť se jedná o rozdílný vztah úhrady k povinnosti DPH. Nově tedy naleznete položku Neodečtené zálohy v dtb. Saldo_Faktury, která není naplňována automaticky ale jednorázovou volbou umístěnou ve výběru faktur pro generování upomínek. Po základním vyplnění parametrů pro upomínání lze spustit ve Výběru a generování upomínek volbu Aktualizace výše neodečtených uhrazených záloh. Ta zajistí na základě spojení s číslem odběratele doplnění momentální aktuální výše uhrazených záloh (všech typů - tzn. ZA, Sipo, ZF) do položky Neodečtené zálohy. Nutno však zdůraznit, že zálohy mohou být hrazeny ke konkrétnímu odběru, tudíž ne vždy by mohla být kompenzace relevantní. Po provedení aktualizace této položky se doplní výsledek "Aktuální" a zároveň se zobrazí počet kontrolovaných pohledávek. Nyní je již na uživateli, aby prošel u vybraných pohledávek k upomenutí doplněné hodnoty a vyhodnotil, zda-li by se faktura měla upomenou či nikoliv. V záporném případě následuje označení pohledávky statusem. Automatickou volbou v levé dolní části "Jen bez neodečtených záloh" lze automaticky vyfiltrovat ke generování upomínek pouze ty odběratele, u nichž není evidována žádná přijatá a nezúčtovaná platba (ze však již bez ohledu na výši možné kompenzace, tudíž se vztahuje i na drobné přeplatky například z automatického převodu přeplatků a nedoplatků do záloh. Další postup generování upomínek je dle dosavadních pravidel a postupu. |
13.11.2017 |
Zálohové faktury - typ "E" U odběratelů, kteří mají v typu formuláře "E" - faktury elektronicky a zároveň chtěli využít možnost zálohové faktury, tak doposud nebyl k dispozici v Generátoru zálohových faktur tento formát. Nyní je možnost ZF rozšířena i o tento formát. |
13.11.2017 |
Nový volitelný modul Pořizování radio odečtů (na zařízení a sw spol. Kapka s.r.o.) Funkcionalita této volby je stejná jako u Psionů, jen pro jiné zařízení a OS. Na základě filtrů se ve FVS vytvoří dávka pro odečítače, následně se provede export. Exportovaná dávka se dále zpracovává na tabletu s OS Android, odečty jsou pořizovány automaticky po spojení s radio modulem, náhradní variantou je možnost ručního vkladu zjištěného stavu. Následuje import odečtené dávky, její kontrola, poté promítnutí do Odečtů a nakonec generování faktur.
Příprava dat Jednotlivé dávky se automaticky ukládají, neboť se předpokládá jejich opakované využít v závislosti na délce odečtového cyklu. Z tohoto důvodu by tedy název dávky (první volba Dávka) měl obsahovat výstižnou informaci např. obec a cyklus, v případě dalšího omezení i informaci o něm. Další možností pro upřesnění i název zařízení (využívá-li se vícero zařízení než jedno) a v případě náročnějšího upřesnění lze použít i položku Poznámka (uvedenou pod ostatními filtry) V levé části této nabídky se pak v sezamu dávek zobrazují položky Název dávky a Pro zařízení. Selektovat lze položky Obec, Cyklus, Odběr, Odběratel a číslo ulice (zde však pozor, tato položka není doplňována automaticky, proto tento filtr mohou používat uživatele, kteří si ji naplňují sami). Je-li kterýkoliv počet větší jak jedna, pak se oddělují čárkou. Filtr je možno psát rovnou do bílého pole příslušné položky, anebo výběrem pomocí buttonu na pravé straně. Button na straně levé obsah filtru vymaže. Dalším důležitým filtrem je možnost eliminovat odběry, které již v daném období mají pořízený odečet. Zde je však nutno zvážit, zda-li se jedná např. o odečtenou část obce anebo jen opravné doklady pořízené v aktuálním období. Button : Připrav - vytvoř dávku pro radio odečty (provede výběr odpovídajících adeptů) a zároveň spustí vytvoření CSV souboru, který se bude importovat do softwaru (DOMTab) určeného pro odesílání a příjem dat spol. Kapka s.r.o. Pro nastavení cesty místění exportovaného CSV souboru slouží parametr v poslední záložce této nabídky (CSV) kde ve spodní části je pole pro tuto cestu. Cestu je potřeba nastavit dle sw DOMTab. PC-> Radio Tato volba je určena k prohlížení dat, která budou exportována. Zde si můžete zkontrolovat rozsah odběrů které se exportují pro pořízení odečtu, v případě zjištěného nedostatku se lze vrátit do předchozí volby Příprava dat a změnit podmínky výběru (filtry). Volby, které má zde uživatel k dispozici jsou: Browser - otevře vyfiltrované hodnoty jako samostatnou databázi (tudíž lze v ní využít běžné funkcionality jako filtr F6, vyhledávání F7, třídění F5, sestavy. Odeslat do radio odečtů - volba, která znovu vytvoří CSV soubor učený i importu do tabletu (využití pouze v případě, že zde v browseru je provedena úprava - ale pozor, ta se promítne pouze do dávky, nikoliv do odečtů) Srovnat dle: -Primárně (Obec,cyklus,odběr) -Ulice a čp (název ulice a čp - pozor však čp je textové pole nikoliv číslo - tudíž řazení je abecedně odleva a nikoliv dle číselné hodnoty) - Pochůzky a ulice (pouze je-li položka Pochůzka u vybraných odběrů vyplněna, pokud u části není, dostanou se na první pozici odběry bez této vyplněné hodnoty)
Radio -> PC Volba pro příjem a zpracování radio odečtů. Zde dochází ke zpětnému načtení CSV souboru, jeho následná kontrola a v závěru promítnutí do odečtů. Nejdůležitější volba je zde Příjem z radio odečtů. Pro první příjem je potřeba v dialogu vybrat cestu kde je exportovaný soubor s odečty uložen (C:/DOM/Import). Po jeho načtení se v levé horní části zobrazí infi počtu vět. První volba jsou všechny odečty, druhá - kolika odečtů má pořízenou poznámku, další kolik je odběrů odečtených a kolik neodečtených. Jednotlivé možnosti lze libovolně aktivovat a deaktivovat pomocí zaškrtávátka. Odečtový řádek ve spodní části této karty pak zobrazuje ještě souhrn informací v levé horní části (pod počty odečů) a v prostřední části pak zobrazí poznámku (byla-li pořízena) a stavy na měřidle vč. spotřeby. V případě, že nadále bude chtít pracovat pouze s odečtenými odběry, lze volbou Zruš nulové KS odstranit neodečtené (resp. odběry bez vyplněného konečného stavu) odběry. Dále pak ve volbě promítající tyto hodnoty do Odečtů už ale nemůže zajistit vytvoření nulových odečtů. Volba Browser opět umožní zobrazení dat ve formátu databáze, tedy je možno pracovat s daty se známými funkcemi (filtr, vyhledávání, třídění dat). Poslední a zároveň nejdůležitější volbou je promítnutí pořízených stavů do Odečtů. K tomuto slouží button Vytvořit odečty, která zobrazí následující formulář:
Pomocné akce / Nastavení v této volbě je zatím k dispozici prostor pro definování funkcí, které má při výběru posledního odečtu ignorovat. Jedná se především o funkce pro paušální odečty /SR,JZ,OP,PA.../ nebo opravné odečty (DB,DF, a pod/ či jiné funkce, které používáte pro mimořádnou fakturaci u níž se vyplňuje pouze spotřeba a nevyplňujete konečné stavy! Rozšířený formulář vodoměru o položky "Radio spojení" na odběr - vodoměr |
30.09.2017 |
Upraveno oříznutí dokladů ve formátu PDF pod Windows 7 při systémovém zvětšení 125% a více. U Windows 10 bez změny. |
22.09.2017 |
Opravena přesmyčka CSV exportu pro "radio odečty". |
21.09.2017 |
Odesílání faktur e-mailem (rozšíření o formát PDF) Nově je k dispozici další formát odesílané přílohy u faktur e-mailem a to PDF. Kromě hromadného odesílání lze navíc využít možnost jednorázově odeslat libovolnou fakturu v tomto formátu a to i pro odběratele, kteří nemají vyplněnou e-mailovou adresu pro zasílání faktur. Přímo v náhledu PDF lze doklad sdílet a jednou z variant je i pošta. Adresu odběratele se tedy zadá rovnou do odesílané zprávy, neukládá se do adresáře (proto výše uvádím jednorázově). Dalším prvkem je implementace kontroly na shodu dokladu z odesílané dávky na databanku ProSaldo, kdy je před odesláním dávky porovnáváno v rámci čísla dávky navíc
číslo odběratele, číslo faktury a Kč Celkem. Tímto je eliminována možnost
odeslat jiné faktury z přegenerovaných dávek. Před odesláním faktur elektronicky doporučujme vždy provést náhled v PDF,
abyste měli vizuální kontrolu toho, co odesíláte. Nevhodné měřítko zoomu se může
projevit do ukládání náhledu.
1. INSTALACE Acrobat Reader Touch Aplikace je zdarma, není potřeba licence, stáhnout lze např. ve Store : https://www.microsoft.com/cs-cz/store/p/adobe-reader-touch/9wzdncrfj2gc Nastavit aplikaci jako výchozí pro používání souborů s příponou PDF (většinou se zobrazí volba po instalaci nebo prvním spuštění), použít zaškrtávátko. . 2. NASTAVENÍ Důležité pro správné uložení obrázku faktury do PDF je měřítko zvětšení/zmenšení displeje (nastavení vlastností zobrazení/monitoru). Nastavte si, prosím, měřítko na 100% ! Pokud již odesílání faktur e-mailem používáte, v nastavení není potřeba nic měnit (pouze uložit vzory - vid další bod), pokud ještě ne, je nutné vyplnit celou levou část. Hodnoty SMTP serveru, portu, popř. uživatele a odesílatel Vám poskytne Váš IT. Pravá část je pro testování správnosti nastavení a editaci vzorů odesílaných emailů. Volba SMTP Kopie je pro ty, jenž požadují mít odeslané faktury v poště (kopie faktur se odesílá na zadanou adresu kterou v poště používáte) Pro aktivaci varianty odesílat faktury elektronicky ve formátu PDF je tedy potřeba aby tlačítko PDF příloha svítilo zeleně (Ano) . Není-li tato volba aktivní, pak jsou nadále odesílané přílohy ve formátu GIF.Vzory e-mailů - nyní je nutné uložit VŠECHNY vzory (tj. vzory 1-5) s tím, že vzor 1 = Faktury, 2 = Složenky, 3 = Inkaso, 4 = ZF, 5 = doručenky. Doporučujeme každý z těchto vzorů (byť budou stejné) Načíst, provést úpravu a pak Uložit (U1-U5). ODESÍLÁNÍ Po vygenerování faktur (nebo otevření dávky z archivu) pak lze pak zobrazit náhled všech dokladů s tím, že: 1) faktury - hromadné odesílání emailem je v hlavní nabídce hned druhá volba: Odesílání eMailem / Vytvoření PDF (Dávka:xxxx) // zůstává jako doposud, pouze navíc formát pdf V podmínkách výběru je zaškrtávátko: "Vytvořit pouze PDF faktury všem" - tato volba neodesílá faktury e-mailem, nýbrž pouze vytvoří soubory s obsahem faktur ve formátu pdf. Není-li voba vybrána (není-li zobrazeno zaškrtávátko) pak je k dispozici stávájící volba Odeslat e-mailem. Faktury, které byly odeslány jsou v dtb. ProSaldo doplněny o datum odeslání e-mailem a e-mailovou adresu, na kterou byla faktura odeslána. To, kam se ukládají vzory odesílaného e-mailu, obrázky faktur (*.gif), emaily (*.eml) a nově uložené obrázky faktur do pdf (*.pdf), je uloženo v další záložce této volby a to Nastavení PDF 2) faktury, složenky, inkasa, ZF,doručenky se tisknou v jednotlivých sekcích dle druhu formuláře - navíc lze de individuálně (u libovolného dokladu) provést odeslání elektronicky - i když nemá v adresáři vyplněnou e-mailovou adresu (předposlední ikona v levém sloupci - eMailem). Tato volba vyvolá stejný formulář jako na testování (viz obr.výše), takže stačí v kolonce příjemce vyplnit místo vaší testovací adr. požadovanou adresu odběratele a doklad (i když se tiskne) el. odeslat. Odeslané faktury e-mailem jsou v databance. ProSaldo doplněny o informaci o datu odeslání a e emailovou adresu, na kterou byly odeslány. Lze tedy i jednoduchou sestavou či filtrem zjistit, kdy, kam a které faktury byly odeslány. |
06.09.2017 |
Příprava na nový Modul Radio-Odečty typu kapka-vodoměry. Rozšířený formulář vodoměru o položky "Radio spojení" na odběr - vodoměr Nový formulář pro Export - import Radio odečtů |
20.06.2017 |
Export DPH KH1 přidané tlačítko (volba) úvodního webu [Daňový portál MFČR] z důvodu prý dočasně (k datu 20.6.2017) nefunkčního webu pro testovaní. Původní tlačítko [Kontrola exportu mfcr.cz] má nyní nový text [Kontrola exportu (testovací)].
|
25.04.2017 |
Upravený export ABO-KPC - Saldo generování HPÚ |
13.04.2017 |
Upravený přístup k vícenásobnému otevírání formulářů.
|
12.12.2016 |
Úprava - možnost vyhledání textu v seznamu při výběru dávky z archivu |
26.10.2016 | Úprava pro podrobný výpis stavu při odeslání emailu 2 |
08.06.2016 |
Export DPHKH1 :
|
30.05.2016 |
Export DPHKH1 :
|
12.05.2016 |
Export DPHKH1 :
|
03.05.2016 |
Export DPHKH1 :
|
15.03.2016 |
Nová možnost - použít Číslo zálohové faktury (ZF) jako Evidenční číslo dokladu. Pouze pro uživatele, kteří mají upraven formulář zálohové faktury (dále jen ZF) tak, že splňuje podmínky daňového dokladu. Ti mohou po aktivaci této volby používat číslo zálohové faktury jako Evidenční daňové číslo (na rozdíl od všech záloh, kterým se pro Evidenční číslo dokladu přiřazuje číslo Dokladu úhrady). Tuto možnost však nedoporučujeme, vzhledem k tomu, že při vícečetné platbě v rámci jednoho účetního období nemusí být vyhodnoceny poklady pro Kontrolní hlášení stejně. U násobných plateb by plátce těchto ZF měl být informován o tom, jakým způsobem je budete vykazovat v podkladech KH (neboť jedna ze základních podmínek KH praví, že Evidenční číslo dokladu se může vyskytovat v rámci KH pouze jednou !)
|
23.02.2016 |
DPHKH1 - update - pro export CSV doplní do řádku na 14 pozici kód operace číslo ze 4 pozice střediska |
22.02.2016 |
DPHKH1 - update - Export Info (Výběr období) se doplňuje z faktur, ze záloh a nebo ze SIPA podle toho co existuje (za cenu delšího trvání). |
16.02.2016 |
DPHKH1 - update - dle požadavku A-CONTO + CSV. |
12.02.2016 |
Update + CSV. |
01.02.2016 |
Oprava exportu CSV - datum zdanitelného plnění. |
26.01.2016 |
Menu->Saldo->Export kontrolního hlášení DPH.
|
19.01.2016 |
Otevřít dokument v samostatném okně
Informace ke Kontrolnímu hlášení (dále jen KH) aktualizováno dne: 26.1.2016 V důsledku novely zákona o DPH platí od 1.1.2016 pro plátce daně povinnost podávat Kontrolní hlášení. Jedná se o datovou formu zasílání podkladů pro DPH. Pro uživatele FVS to obnáší následující: Stručný postup na ½ ledna:
5a - DPHKH1.xml 5b,c - export.csv a popis struktury exportu csv Důležité info: Export.csv není určen pro uživatele s Externí fakturací !!! postup na druhou část ledna:
postup ½ února:
Podrobnější popis jednotlivých úkonů Evidenční číslo daňového dokladu - nový termín používaný ve vazbě na kontrolní hlášení, aby byla jednoznačnost dokladu a zároveň byla zabezpečena shoda při kontrolním párování. 1) Ve FVS i Externí fakturaci je číslo faktury jednoznačné číslo a tudíž bude používáno při naplňování KH do této položky. Uživatelům doporučujeme editaci vzoru faktury a tuto textovou položku doplnit do záhlaví faktury, optimálně do části k datu fakturace. 2) Pro zálohy používané ve FVS však používaný Variabilní symbol tuto podmínku nesplňuje, tudíž bude pro veškeré přijaté platby předem (ZA =záloha převodem, ZF=zálohová faktura, SP=zálohy SIPO, ZS=zálohy Sporožiro) budou do KH posílány pod číslem Dokladu úhrady. Toto číslo je automaticky přiřazováno ke každé přijaté úhradě, čímž je zajištěna jednoznačnost každé přijaté platby; nastavení číselné řady je ve volbě Saldo - Nastavení úhrady. Uživatelům síťové verze, kteří využívají volbu převodu přeplatku do záloh připomínáme, že i tyto přeplatky jsou číslovány, proto je důležité aby číselné řady čísel Dokladů úhrady se nepřekrývaly ! (informace obzvlášť důležitá pro uživatele, kteří využívají volbu přepnutí dat Podnik) DIČ - všem uživatelům důrazně doporučujeme zkontrolovat obsah této položky (v Adresáři). Ideální způsob kontroly je setřídění dat pomocí klíče DIČ (nebo s ním začínající) / F5 a vyhledat tak první vyplněnou položku (stačí do vyhledávání zadat C). Všechny hodnoty vyplněné v této položce musí začínat na CZ a pak bez mezery( nebo bez pomlčky) pokračuje číselnou hodnotou, která může být v rozsahu 6-10 čísel. Proto tedy po provedené kontrole a opravách (většina chyb právě bude na začátku tohoto vyhledávání) doporučujeme zkontrolovat i poslední vyplněnou kartu (přesunout se na poslední pozici >l ) neboť jen zde odhalíte pokud máte více jak 12 znaků celkem. Edit: od 18.1.2016 je na webu k dispozici aktualizovaná verze, která umožní on-line kontrolu DIČa. Kontrola je primárně postavena na databázi EU VAT, pokud zde DIČ není nalezeno, následuje kontrola na webu MF evidující spolehlivost plátců. Informace získaná zpět ke kontrolovanému DIČu se doplní v adresáři do nově přidané položky v kartě odběratele EU VAT. Edit: 26.1.2016 Účel této kontroly je, aby odesílaná data byla ve správném formátu (existující číslo DIČ dle modulo11). DIČ může být vyplněno i u Neplátců daně, pokud jimi jsou právnické subjekty. Jedná se tedy o pomocnou informativní službu, která by měla ušetřit čas a opakované odesílání souborů z důvodu chybného vyplnění této položky.
DIČ je bezpodmínečně nutné zkontrolovat na vygenerovaném exportu, jinak export s chybnou hodnotou dič nebude akceptován FS - včetně těch která již nejsou aktuální ! Opravné daňové doklady - v kontrolním hlášení zvlášť označení, zda-li se jedná o opravný d.doklad § 44 Oprava výše daně u pohledávek za dlužníky v insolvenčním řízení (věta: A4 položka: zdph_44) . Běžný ODD se značí vztahem k VF (button v kartě odečtu, který zajistí doplnění textu VF: a číslo faktury ke které se opravný doklad vztahuje). Aby se tyto opravné doklady za dlužníky v insolvenčním řízení správně zařadily do KH musí být vyplněny v poznámce k odečtu textem “IVF:” a číslo faktury. Běžné opravné DD budou nadále značeny v poznámce “VF:”a číslo faktury. U oprav je ve vztahu na limit brána absolutní hodnota opravy, tzn. že ODD nad -10000,- Kč budou u plátců daně zařazovány do věty A4. Zdanitelné plnění u přeplatků do záloh - se bere datem úhrady datum vystavení faktury. Pouze u případů s převodem přeplatku do záloh a zároveň aktivní volbě Období přeplatků = období faktury se jako datum úhrady doplní poslední datum z období, ve kterém byla faktura pořízena. Opět pozor u síťových verzí, doporučujeme zkontrolovat u všech uživatelů !
Zálohy - pro uživatele evidující zálohové platby a současně používají síťovou verzi, pak ne NEZBYTNÁ kontrola nastavení číselné řady DOKLADU ÚHRADY u všech uživatelů. Každý uživatel by měl mít jinou číselnou řadu, aby se předešlo duplicitní evidenci čísla dokladu úhrady.
Externí fakturace - do textu na faktuře u řádku s přenesenou daní musí být uveden text s kódem (dle číselníku činností pro přenesenou daň) v následujícím tvaru: “Kód DPD:4” Nebude-li uvedena zkratka DPH a číslo správného kódu, NEBUDE faktura zahrnuta do věty A1 !
Obsah souboru kontrolního hlášení - export DPHKH1.xml
Pro export dat do souboru DPHKH1.xml je připravena samostatná aplikace Export FVS , jejíž popis bude v samostatném souboru. Nyní následuje jen stručný popis nejpodstatnějších částí: Hlavička kontrolního hlášení (věta P / hlavička podniku a věta D / hlavička předávaného souboru)
Věta A1
Věty A2, A3 se netýkají FVS ani EF Věta A4
Věta A5
Kombinované plnění (EF) tj. na jedné faktuře je plnění podléhající DPH a současně s přenesenou daňovou povinností - se řídí primárně celkovou částkou dokladu a kontrolou na DIČ (A4 nebo A5), poté se provede zápis jednotlivých plnění (např. plnění s přenesenou daň. povinností do A1 a plnění podléhající DPH do A4 a nebo A5 dle toho zda-li byl doklad celkem nad 10 tis a byl-li odběratel plátcem daně ). Věty B1-B5 se vztahují pouze pro přijatá plnění - není ve FVS evidováno
EXPORT Aplikace vytváří dvě varianty souboru. DPHKH1.xls (finální, odpovídající požadavkům FS na zaslání datového souboru, bude se předávat pro další průnik s výstupem z účetnictví) nebo druhý soubor Export.csv, který umožní předat položkově všechna plnění za zadané období z FVS a to nejen vystavené faktury, ale i přijaté zálohy (volitelný parametr). Název souboru je volitelný, doporučujeme zejména pokud máte vícero dat, doplňovat do názvu souboru nejen datum, ale i označení dat-
Spustíte jej pod volbou Saldo (v hlavním menu) a následně Export kontrolního hlášení DPH
I. Varianta exportu dat do účetnictví ( export.CSV) 1) nastavení parametrů / popř. kontrola DIČ pro celou dtb. Adresář / (záložka nastavení) 2) export - vytvoření řádku R a H (záložka Export-info - v seznamu vyberete za jaké období) - 2x klik 3) Kontrola DIČ - tlačítko napravo, pouští se před každým vytvořením nového exportu ! Kontrola pouze plátců v tom období - pokud se zobrazí chyba, je nutné opravit DIČ v Adresáři a znovu opakujete export od bodu 2 - pokud se nezobrazí žádná chyba, pokračujete vytvořením finálního exportu 4) export souboru csv - tlačítko napravo, kliknutím se vygeneruje finální soubor
II. Export pro průnik dat určených pro Kontrolní hlášení (DPHKH1.xml) 1) nastavení parametrů a kontrola DIČ (záložka nastavení) 2) nastavení datové hlavičky souboru (věta D / záložka Data období) 3) export - vytvoření řádku R a H (záložka Export-info - v seznamu vyberete za jaké období) - 2x klik 4) Kontrola DIČ - tlačítko napravo, pouští se před každým vytvořením nového exportu ! Kontrola pouze plátců v akt. období - pokud se zobrazí chyba, je nutné opravit DIČ v Adresáři a znovu opakujete export od bodu 3 - pokud se nezobrazí žádná chyba, pokračujete vytvořením finálního exportu 5) Exprtovat DPH KH1.xml (tlačítko napravo) 6) kontrola validity souboru (tlačítka napravo: Kontrola xmlvalidation.com a Kontrola exportu mfcr.cz)
Nastavení:
Přidat datum a čas exportu za název exportu => výsledkem bude jednoznačnost výstupu (pro případ ukládání) export_18.1.2016 15-04-13.csv; jinak pokud zůstane soubor jen s názvem export, bude se neustále přepisovat. Zahrnout do exportu také zálohy (VOZALOU a SIPO_EVIDENCE) - pokud využíváte možnosti zálohových plateb od odběratelů, a v účetním systému jsou zálohy evidovány sumárně, pak musíte mít zaškrtnuto, aby by se zálohy zahrnuly do kontrolního hlášení. Na straně druhé je potřeba, aby v ekonomickém systému měli možnost u interních dokladů (sumárně výnosové účty za VS nebo přijaté zálohy celkem za den) omezit jejich výběr pro kontrolní hlášení , aby nedošlo k duplicitnímu záznamu ! Nepoužíváte-li zálohy, pak nesmí být zafajfkováno. Zahrnout do exportu také externí fakturaci - pokud položkově neevidují faktury z EF v účetnictví, pak ano. ( EF = aplikace na fakturaci jiné činnosti než vodné stočné) Nemáte-li aplikaci EF, pak nesmí být zafajfkováno. Krátit čísla středisek na 3 dle ACONTO (jen pro uživatele účetního systému ACONTO - ti mají volbu aktivní). Uživatelé s jiným účetním systémem než ACONTO nemají volbu zafjakovanou ! U čísel neměnit desetinou čárku (jen pro export) - volitelný parametr oddělovacího znaménka u čísel (pouze pro export do ACONTa) Export - hlášení DPH KH1 testovací verze = volba aktivní po dobu testováním jakmile budete odesílat již finální soubor /ostrá data/ tak volbu DEAKTIVUJTE !!!
Online kontrola DIČ ve FVS - volba na hromadnou on-line kontrolu všech odběratelů, kteří mají v Adresáři vyplněné DIČ. Do položky eu VAT doplní informace získané na základě dotazovaného DIČ. Není-li DIČ nalezeno v Evropské databázi plátců daně, pak pokračuje dalším hledání v databázi plátců daně určený pro identifikaci Spolehlivého plátce. Ideální pro kontrolu je seřazení sloupců v databázi tak, aby EU VAT byla vedle DIČ a pak provést optickou kontrolu jen odběratelů s vyplněným DIČ (Filtr: DIC is not null) Pokud v Adresáři provedete změnu položky DIČ, pak se eu VAT vynuluje, aby mohla dojít příště znovu ke kontrole. Kontrola eu VAT tedy probíhá pouze pokud je tato položka nevyplněna a zároveň je v položce DIČ hodnota.
Účel této kontroly je, aby odesílaná data byla ve správném formátu (existující číslo DIČ dle modulo11). DIČ může být vyplněno i u Neplátců daně, pokud jimi jsou právnické subjekty. Jedná se tedy o pomocnou informativní službu, která by měla ušetřit čas a opakované odesílání souborů z důvodu chybného vyplnění této položky.
Pokud po provedené kontrole program nahlásí chybu u konkrétního dokladu a DIČa, pak souhrn všech zjištěných nedostatků bude zobrazen v záložce LOG. Uvedená DIČ v tomto logu je tedy potřeba opravit. Ukončíte aplikaci EXPORTu, vrátíte se do FVS, provedete opravy v Adresáři a znovu celý postup vytvoření exportu opakujete dokud neprojde bez chyb.
Vynulovat předešlé kontroly DIČ v Adresáři - volba která položku eu VAT vynuluje, aby mohli být kontrolováni všichni odběratelé s vyplněným DIČ. Kontrolovat DIČ EU a v databázi Nespolehlivost DPH - doporučujeme volbu mít aktivní aby měla kontrola zdroj.
Data podnik: Obsah jednotlivých položek je podrobně popsán ve struktuře souboru DPHKH1.xml uvedený na webu FS. Většina účetních již má zkušenosti s odesíláním datových souborů elektronicky, a poskytne informace jakými údaji položky vyplnit. Hlavička souboru s parametry podniku (věta P) se nastaví pouze jednou.
Data období: Úvodní hlavička souboru (věta D), obsahuje informace o účelu a formě odesílaných dat. Popis položek je opět podrobně popsán v dokumentu definující strukturu souboru DPHKH1.xml
Validace souborů:
Kontrola xmlvalidation.com - aktivní link na web doporučený FS, který kontroluje validitu souboru oproti souboru s definicí struktury. Při testování se nejprve vybere testovaný soubor DPHKH1.xml, následně se potvrdí volba pro validaci externím schématem, potvrdí se volba Validate. Poté se vybere soubor dphkh1_epo2_validate.xsd. Tuto kontrolu doporučujeme spustit při testování a před prvním odesíláním. Následně pak pouze při aktualizaci FVS.
Kontrola exportu mfcr.cz - aktivní link na testovací rozhraní portálu FS, který slouží pro kontrolu validity souboru z hlediska správnosti vyplněných dat (kontrola hlavičky - věta D a P), dále kontrola DIČa, duplicity a kontrolní součty (větaC). Nejpve se vybere v levé dolní části soubor (DPHKH1.xml který jste vytvořili), pak volbou Načíst (v pravé horní části) se spustí načtení a kontrola souboru. Pokud jsou v souboru závažné chyby (přes které by neprošlo odeslání datového souboru) zobrazí se jejich seznam. V takovém případě je nutné provést opravu buď v nastavení nebo v datech. Pak se celý postup exportu opakuje od začátku
V případě že žádné závažné chyby nebyly shledány bude obrazovka obsahovat následující sdělení a i přesto ještě doporučujeme provést kontrolu Protokolu chyb (méně závažných nebo nezávažných) a to pomocí volby v pravé části okna.
Pokud i po této kontrole nebyly shledány žádné chyby, pak lze soubor předat k jeho sloučení s ostatními výstupy v účetnictví. |
|
Podpora dle roku : Aktuálně, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000. |
© GB-SOFT 1989-2013 ® GB-SYSTEMs |
Upraveno 04.06.2018 01:32:02 |